Helgen...

Den gångna helgen innehöll lite aktiviteter. I lördags var vi bjudna till våra kompisar M och B med dottern S (sonen O var inte hemma), och där bjöds vi på en jättegod kycklingpaj och fick ta oss en ordentlig titt på de förändringar som ägt rum sist vi var där, vilket var ungefär två år sedan...
 
M och B bor i ett jättefint hus och de håller alltid på och fixar med någonting, och denna gång hade båda barnen fått nya rum plus att utomhuspoolen var på plats. Det är en sittpool och ingen simpool, men ändå rätt najs att ha varma sommardagar. Det vill säga om vi nu kommer att få några sådana i år...
Jag passade på att ta lite bilder!
 
Stora S testade en av de nya gungorna vid huset
 
Poolen och sittgruppen i rotting
 
 
Utomhusdusch
 
Lite av tomten
 
God lunch
 
O:s rum
 
 
S rum
 
Promenad ner till sjön innan vi åkte hem
 
På söndagen gick F in och jobbade extra för att hinna få undan lite innan han går på semester (denna vecka är sista jobbveckan) och då kom min syster och barnen hit, så vi bestämde oss för att besöka "Alfons Åbergs Kulturhus". Jag och barnen hade inte varit där på säkert ett par år medan J och barnen varit där ganska nyligen, men barnen hade jättekul i alla fall. Fast vi såg inte så mycket av varandra då stora S och M var för sig själva, jag fick hålla koll på lilla S och J hålla koll på I. Särskilt som det var mycket folk där, men det blir väl så när folk är lediga och det inte är något strandväder...
 
Lilla S klättrade i träd och pratade i telefon
 
 
Alfons helikopter och trädkoja
 
 
Glass och dricka till tre av barnen
 
Lilla S körde bil
 
Glada tjejer
 
emelie jonasson
2016-07-04 @ 18:50:39
URL: http://emeliejonasson.webblogg.se/

wow, den uteplatsen :o så lyxigt.

Tess
2016-07-07 @ 22:33:33
URL: http://highlandertess.blogg.se

Åh vad fint! Ser riktigt mysigt ut med en sådan pool :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0