Liseberg

I onsdags var vi på Liseberg -och det var första gången vi var på Liseberg under sommaren på...ja, jag minns inte ens när vi var där sommartid sist! Vädret hade flaggat för regn, så jag närde ett fåfängt hopp om att det kanske skulle göra att det var lite mindre folk -men icke! Dessutom var det soligt hela tiden, så väderprognosen stämde inte, och där gick vi och släpade med oss regnkläder...
 
Det var långa köer till i stort sett alla attraktioner -runt 40 minuter- så av förståeliga skäl hann vi inte åka så mycket vi ville. Eller hann och hann...jag är inte mycket för att åka karuseller överhuvudtaget nuförtiden och jag tänkte bara åka de barnvänliga karusellerna med lilla S. Han vågade dock inte åka särskilt mycket, så det blev bara några få. Men han var nöjd i alla fall, och det är ju huvudsaken!
 
Stora S hade sin kompis H med sig. De gick runt på egen hand och hann ändå åka ganska mycket, tror jag, så de var nöjda, de med. H har ju årskort på Liseberg, vilket innebär gratis entré och stort åkpass vid varje besök, så hon åker dit ganska ofta. Troligtvis kommer stora S att få ett sådant i födelsedagspresent i vår, så att hon också kan besöka Liseberg så ofta hon vill när de har öppet... Själv kommer jag nog bara att köpa vanliga åkbiljetter hädanefter, för jag åker ändå inte så mycket att det lönar sig med åkpass.
 
Vackra blommor på Liseberg
 
 
Vi började med att äta lunch
 
Utsikt från Kaninlandsbanan
 
 
Lilla S tyckte det var läskigt att åka flygplanen
 
Kaninresan
 
 
Sagoslottet är ett måste
 
Glassdax
 
Fisketuren åkte jag själv
 
F tog ett par bilder av tjejerna. Först när de åkte Kållerado och sedan Drakbåtarna
 
Vi var på Liseberg från klockan 11 till ca 16.30, och mer än så hann vi inte åka på alla de timmarna pga köer. Nej, att besöka Liseberg under sommaren är ingen hit, så det lär nog dröja innan vi gör det nästa gång...
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0