Universeum

Idag blev det ett besök på "Universeum" här i Göteborg, och vi som begav oss dit var jag och de två S:en, syster J och flickorna samt vår mamma. F var hemma och grejade med köket och R var hemma och sov eftersom han kör tidningar på natten.
 
Vi brukar försöka att besöka Universeum i alla fall en gång/år, och jag tror att vi har lyckats hålla det ganska bra, även om jag personligen inte har kunnat göra det av olika anledningar. I år hade de byggt om regnskogsdelen och eftersom det är min favoritdel, så var det förstås extra kul att se den. Och jag gillade den! :)
 
Naturligtvis tog jag lite bilder från besöket, och denna gång använde jag min alldeles nya mobil; "Huawei Honor 7" som jag köpte i förra veckan. Bilderna blev väl rätt så bra, men mobilen har en massa specialfunktioner när det gäller kameran, så de kan säkert bli mycket bättre. Måste bara gå igenom funktionerna och testa mig fram lite vid tillfälle...
 
I väntan på de övriga
 
Vi började med att äta lunch
 
 
Första delen av Universeum kallas "Vattnets väg"
 
 
Andra delen kallas "Akvariet" och där finns bland annat hajar och ormar
 
 
J har ormfobi, men vågade sig ändå på att klappa en
 
"Regnskogen" är min favoritdel
 
 
I regnskogen ska det såklart regna
 
Regnskogen
 
Det fanns ett stort träd med trädkoja i flera våningar
 
 
Apor och en ödla
 
 
På taket fanns en mammut-utställning
 
Stora S testade att rida på en sabeltandad tiger
 
Ett märkligt djur
 
Grottbjörn
 
Noshörningar
 
Mammut med bebis
 
Tältbostad utvändigt och invändigt
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0