6 år som gifta!

Igår var det min och F:s sjätte bröllopsdag, men då det kanske inte är så lämpligt att fira det på en söndag, blev det att vi firade det i lördags istället. Från början var tanken att vi skulle åka ut med båten (vi skulle få låna svärföräldrarnas eftersom våran inte var iordninggjord) och ligga ut över natten på Vrångö eller liknande, och så äta en god middag på Vrångö. Men då det var ganska kallt ute och F var förkyld, så bestämde vi oss för att det fick bli restaurangbesök och bio inne i sta'n istället. Det gick bra det med!
 
Vi började med att promenera lite på Avenyn och titta på utställningen om ett grönt Göteborg och sedan slog vi oss ner vid Götaplatsen och tog något att dricka medan vi pratade, tittade på folk och lyssnade på musiken från en DJ som spelade utomhus. Det var ju "West Pride"-festivalen här i Göteborg onsdag-söndag förra veckan, så det var nog därför han spelade ute. Trevligt.
 
När magarna började kurra promenerade vi så till "Tara's" som är en turkisk restaurang som ingen av oss hade ätit på förut, och där fick vi ett bord för två på uteserveringen och åt och drack gott. Jag beställde in kolgrillade lammracks medan F valde kycklingspett, och maten var väldigt god. Det märktes också att det är ett populärt ställe, för det kom dit en hel del folk medan vi satt där.
 
Efter avslutad måltid promenerade vi till biografen där vi tog lite att dricka på "Danilo's" i väntan på att bion skulle börja, och filmen vi sedan såg var "Warcraft". Det är en fantasy/äventyrsfilm som bygger på spelet med samma namn. Ingen av oss har spelat det spelet, men det var en riktigt bra film om kriget mellan människor och orcher, och den handlade även om magi, såväl god som ond. Jag tyckte om de flesta av huvudkaraktärerna och filmen var både spännande, rolig och dramatisk -och med tanke på hur den slutade så lär det komma en uppföljare.
 
Vi var hemma igen vid 22.30-tiden och hade det lugnt och skönt då stora S sov hos kompisen H medan lilla S sov hos farmor och farfar.
 
En lyckad bröllopsdag! :)
 
Jag och F redo att fira bröllopsdag
 
En kort sväng till ön för att överlämna lilla S till sina farföräldrar
 
Utställningen "Gothenburg green world" på Avenyn
 
 
Utställningen
 
 
"Götaplasket" på Götaplatsen. Det är olika färger i strålarna men det syns inte i dagsljus
 
Poseidon-statyn omgiven av grönt
 
Något att dricka medan vi lyssnade på en DJ
 
 
Promenad till Tara's för lite god mat
 
 
Vi gick till biografen och hämtade ut våra biljetter
 
Något att dricka i väntan på att filmen skulle börja
 
 
 
JUNITJEJ
2016-06-13 @ 17:51:05
URL: http://www.junitjejen.se

Och jag och min man firar 7-årig bröllopsdag idag!

Svar: Grattis! :)
Helena




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0