Skolavslutning för stora S

Men i själva verket var det inte vilken skolavslutning som helst, utan då hon lämnade nian och därmed hela grundskolan för att ta steget in i gymnasievärlden i augusti...Stora tjejen! :)
 
Avslutningen var igår, och jag, lilla S och min kompis H var med hela vägen. F åkte ifrån jobbet för att vara med en stund, men sedan var han tvungen att åka tillbaka. Han var hemma vid middagstid, och då var det grillat på menyn -dessutom hade vi bjudit över syster J med familj så att de också skulle hinna träffa H lite innan hon åker hem ikväll igen.
 
Man hade flaggat för regn igår, och prognosen stämde ganska bra, bortsett från att vi faktiskt fick se lite sol under avslutningen i skolan också. Vid middagstid och framöver fick vi dock en hel del skurar, men det var ändå en ganska behaglig temperatur runt 20 grader. :)
 
Nedan följer lite bilder från skolavslutningen...
 
Intåg i idrottshallen med flaggor och trummor
 
 
Några killar ifrån stora S klass spelade och sjöng ett par låtar
 
Elever som varit aktiva i klassråd, som kamratstödjare och annat fick blomma och diplom
 
 
En del elever fick utmärkelser för speciella saker de gjort, exempelvis som att ha höjt bottenbetyg till toppenbetyg och liknande
 
En duktig tjej sjöng och spelade gitarr
 
Stora S klass samlade för att få rosor och lyckönskningar av sina klassföreståndare
 
Stora S tar emot sin ros
 
Samling i klassrummet där elever och anhöriga bjöds på tårta som stora S varit med och gjort
 
 
Hemma roade vi oss med sällskapsspel i väntan på att det skulle bli dags att grilla
 
Grillat är gott
 
 
Tårta var också gott
 
 
Min fina dotter som nu har lämnat grundskolan
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0