Underbara sommardag!

Idag har vi haft underbart sommarväder här i Göteborg, och idag var tanken att vi skulle gå ut och äta tillsammans med J och familjen för att fira F:s födelsedag (han fyllde år igår). Men pga att Håkan Hellström hade två spelningar idag så var i stort sett varenda restaurang fullbokad, så vi fick ändra våra planer. Och då det var jazzfest på ön idag, bestämde vi oss för att bege oss dit istället. Så efter att ha handlat mat för nästa vecka och fått i oss lite lunch tog vi en promenad ner till Önnereds brygga och vidare över till ön, dit J med familj anlände några timmar senare.
 
Och vilken underbar eftermiddag vi hade på ön! Strålande sol och en mild och ljum vind. Det var faktiskt så skönt att både jag och F badade i havet för första gången detta år! Förra året badade jag först den 30 juni, så detta år blev det rekordtidigt för min del. Men det var riktigt skönt i vattnet och att det är varmt uppe på land hjälper ju upp badandet en hel del...
 
På jazzfesten kunde man köpa mat, och man kunde välja mellan en gigantisk hamburgare eller en tjock korv med bröd -vi tog hamburgare allihop utom R. Vi var ju på jazzfest på ön för några år sedan också,men då stannade vi mycket längre än vi gjorde i år. Nu har ju både J och jag småbarn som behöver komma i säng i hyfsad tid i alla fall, så vi lämnade festen redan vid 19.30-tiden. Trots det så var vi inte hemma förrän vid 21 -det tar ju alltid lite tid innan man fått packat ihop sina saker och kommit iväg. Och dessutom promenerade vi ju hem också.
 
Stora och lilla S roade sig med att skjuta med vattengevär på varandra
 
Vi badade allihop -och det blev premiär för året för mig och F
 
Lilla S ville inte bada någon längre stund, utan hellre vara på land
 
Stora S och F körde lite beachvolley med badbollen
 
När kusinerna anlände blev det vattenlek vid sjöboden
 
I väntan på att jazzfesten ska börja
 
Det var en del som var sugna på jazzfest
 
Stora hamburgare
 
 
Jazzbandet
 
Vacker vy
 
HÄR kan ni läsa om jazzfesten 2013!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0