Minisemester i Alingsås, dag 3 och 4

Tredje dagen av vår semester bestämde jag och J att vi skulle ta oss en titt på själva staden Alingsås. Ingen av oss hade direkt varit där och utforskat den, och så här i efterhand måste jag säga att mysigare småstad knappt kan finnas! Lagom stort, jättefint med sjön Mjörn och ån som rinner genom hela staden, trevliga gator med mysiga innergårdar och ett naturreservat. Både jag och J sa att om vi någon gång ska flytta ifrån där vi nu bor, så kommer vi att flytta till Alingsås. Jag hade ingen aning om att det var så himla fint och mysigt där! :)
 
Tredje dagen med fantastiskt väder och då blev det frukost utomhus
 
 
Sjön Mjörn
 
 
Det finns lite små fina badplatser längsmed sjön
 
 
Fin promenadväg vid sjön
 
Ån går genom hela Alingsås
 
 
Fina Alingsås
 
 
Vi åt lunch på ett café med en mysig innergård
 
 
Nolhaga slott ligger i naturreservatet Nolhaga
 
Stor och fin park
 
I dessa kan fåglarna bygga bo
 
I parken finns ponnyer och får
 
 
Vackert
 
Kanin och gris
 
 
Höns och getter
 
 
Detta område i naturreservatet kallas för "Kongo"
 
 
Ovanlig miljö
 
Båtplatser
 
Beachen i Alingsås
 
Promenadväg till en udde
 
Vitsippor
 
Så fint
 
 
Grillat till middag följt av myskväll avslutade dagen
 
Lördagen var min sista dag av minisemestern då jag och min dotter stora S skulle gå på "Snövit the musical" i Lisebergshallen på eftermiddagen, så det blev bara frukost och lite solande innan jag tog bussen in till Göteborg. J skulle stanna till söndagen, så hon fick klara sig utan mig sista dygnet.
 
Det var verkligen en underbar minisemester på alla sätt och vis -något jag definitivt skulle kunna tänka mig att göra igen! Tack, J, för en mysig och rolig långhelg! :)
 
Sista frukosten och lite solande blev avslutningen på minisemestern
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0