Temablogg 52; Valborg

Det fick ju bli två inlägg denna vecka då jag inte hann temablogga förra veckan, och denna vecka valde jag temat "Valborg" eftersom det var Valborgsmässoafton igår. Jag skulle ändå ha bloggat om det, så jag tänkte att jag lika gärna kunde lägga inlägget i denna kategori. :)
 
Vi brukar för det mesta fira Valborg på samma sätt; vi bjuder hit min syster med familj -och ibland även några andra- på mat och dryck. Vi pratar och har trevligt och besöker valborgselden på "Olles Gård". Inte för att det är mycket till eld, men den drar ändå en massa folk och det är sång och musik och vårtal, så det är ändå lite trevligt!
 
I år satte dock vädret stopp för att besöka Olles Gård. Är det fint väder brukar vi gå eller cykla dit, men regnar det stannar vi hemma. Och i år regnade det. Vi hade dock bjudit in syster med familj och även våra kompisar C och M, och vi hade väldigt trevligt även om min syster hann åka hem innan C och M anlände. Vi grillade trots att det regnade, och det var jättegott med ett eller två glas vin till. Barnen lekte och vi vuxna pratade och hade trevligt. Syrran åkte hem vid 19.30 för att stoppa minstingen i säng, och lagom när jag skulle natta lilla S dök C och M upp -och det var vid 20-tiden. De fick värma på kvarvarande mat, vi pratade och hade trevligt, och de gick hem vid 23.30. En lyckad Valborg! :)
 
Grillmästaren i farten
 
Det blev både kött, hamburgare och korv -och så kroketter, baguette och bearnaisesås
 
 
Syster med familj på besök
 
 
C och M dök upp lite senare
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0