En dag med syster

Igår var det underbart väder här i Göteborg -i alla fall när molnen sprack upp och den blå himlen och solen kom fram på förmiddagen. Vi hade planer på att åka till Mölnlycke och besöka en höstmarknad, där bland annat en baktävling skulle hållas. Jag hade ju gärna velat se baktävlingen, men eftersom jag inte hittade något program för festligheterna så visste jag inte när den skulle gå av stapeln. Senare såg vi att den avgjorts vid 11-tiden på förmiddagen och vi var inte i Mölnlycke förrän runt 12.45.
 
Hursomhelst; vi -som i detta fall var jag och stora S- träffade syster J och flickorna i Mölnlycke centrum och gick runt och tittade lite på höstmarknaden. Det mesta var dock redan över, så det fanns inte så mycket att se. Men tjejerna fick i alla fall varsin godispåse i fiskdammen och så fick de åka häst och vagn, så lite kul hanns med! Sedan tog vi en promenad hem till J där tjejerna roade sig själva medan jag och syster satt i solen på balkongen, tjötade och drack lite vin. Timmarna gick fort, och vi hade jättetrevligt! Jag och stora S var hemma igen runt 20.30 på kvällen.
 
Vi satt i solen vid ån i Mölnlycke centrum i väntan på J och flickorna
 
 
Väldigt liten höstmarknad
 
Fiskedamm
 
Hopptorn för minstingarna
 
Glada tjejer åkte häst och vagn
 
 
På vägen hem till J tittade vi på höns...
 
...kaniner och får
 
 
Ett glas vin i solen på balkongen
 
Vi köpte hem pizza till middag
 
Tack för en trevlig dag, J och tjejerna! :)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0