Nytt jobb!

Sedan slutet av april har jag haft en timanställning i köket på Sahlgrenska sjukhuset -en anställning som var tidsbegränsad till och med 31 augusti. Eftersom det "bara" var en timanställning -även om jag gick på sommarvikarieschema några veckor- så har jag under tiden jag jobbat där även sökt andra jobb.
 
För ett par veckor sedan hörde de så av sig från ett annat jobb jag sökte på Sahlgrenska i våras -det vill säga innan jag fick timanställningen i köket- och frågade om jag fortfarande var intresserad. Denna tjänst var på 75% och som ekonomibiträde på en av vårdavdelningarna på sjukhuset. Tjänsten skulle tillsättas 1 september -alltså idag- och jag sa naturligtvis ja. Det är ju trots allt mycket bättre att ha en "riktig" anställning och inte bara jobba timmar. Dessutom stämplade jag från a-kassan samtidigt som jag hade timanställningen, och det får man ju bara göra under en begränsad tid av 75 dagar.
 
Jag gick alltså på intervju för jobbet som ekonomibiträde och efter att chefen intervjuat ett par personer till, ringt referenser osv så hörde hon av sig igen i tisdags och sa att jag fått jobbet! Tidigare under dagen hade den personalansvariga i köket ringt mig och sagt att min timanställning  förlängts till och med sista december, och eftersom jag då inte visste att jag skulle få det andra jobbet, bokade vi in arbetspass fredag-söndag denna vecka. Så nu när jag fick det andra jobbet fick jag ju höra av mig till köket och säga att jag fått det, men att jag ändå vill komma in och jobba lite timmar då och då. Det räcker ju med ett kökspass i veckan, så är jag uppe i heltid. Men eftersom jag redan lovat jobba fredag-söndag så fick jag stå fast vid det -även om jag bara kommer att jobba halvdag på fredag. Så totalt sett kommer jag att jobba tio dagar i rad eftersom jag var i köket igår också, så jag räknar med att vara ganska trött under kommande vecka... Men det får det vara värt, för nu behöver jag ju inte gå på a-kassa överhuvudtaget, och efter nästa vecka blir det lite lugnare då jag inte kommer att ta på mig alltför många kökspass. :)
 
Jag började alltså mitt nya jobb idag och mjukstartade med att börja kl.8 -från och med imorgon börjar jag 06.45 och slutar 13.30. Jag går ju bredvid första tiden nu för att lära mig vad som ingår i mina arbetsuppgifter, men jag ska ansvara för att duka fram frukost till patienterna och fixa kaffe/the till personalen. Jag ska diska, tömma sopor, beställa och packa upp vissa varor, hålla snyggt i sköljen och sprita alla blanka ytor där varje dag, gå bort med sopor till sorteringen. Jag kommer också att gå ner till labbet med prover som usk/ssk har tagit på patienterna, hjälpa till med sängtransporter och det kan också hända att jag kommer att få hämta blod om någon patient behöver en transfusion. Sedan är det lite allmänt pyssel och jag får lägga upp min arbetsdag själv och skapa ett eget system som fungerar för mig, så det ska bli jättekul! Jag arbetade ju första dagen idag, och det gick bra, och jag räknar med att vara självgående ganska snart. :)
 
Jag har fått anställningen på prov under 6 månader och om allt fungerar bra och alla -inklusive mig själv- är nöjda, så blir det en fast anställning sedan. Jag är såå glad! :)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0