VAB med lilla S

Lilla S har varit sjuk några gånger sedan förskolan startade för terminen, men när jag inte har haft något jobb utan gått på a-kassa så har jag inte behövt VAB:a på...jag vet inte hur länge. Men nu har jag ju haft min anställning som ekonomibiträde på Sahlgrenska i ett par veckor -och igår VAB:ade jag faktiskt! F hade VAB:at måndag-tisdag, så jag kände att nu var det min tur att göra det. Visserligen var lilla S mycket bättre redan i tisdags, men det är bättre att låta dem vara hemma en extra dag så man inte skickar dem till förskolan för tidigt. Men det var full fart på lilla S igår, så han hade nog egentligen orkat med förskolan redan då.
 
Inte för att jag klagade. Just nu är vi ju inne i en period av högsommarvärme -i hela landet, tror jag- och att VAB:a i strålande solsken och 25-30 plusgrader är ju inget man är ledsen för, direkt... Jag och lilla S passade på att vara ute, lilla S ville gå och mata ankorna i ankdammen. Vi hade en massa korvbröd som gått förbi bäst före-datumet och dessa tog vi med oss när vi promenerade iväg. Ibland kan lilla S klaga när han måste gå, men igår var det inga som helst problem -han gick glatt hela vägen både till ankdammen och hem igen. :)
 
Det första jag lade märke till när vi kom till dammen var hur liten den blivit. Jag vet inte om det beror på att det inte har regnat på ett tag så att den har fyllts på eller om den helt enkelt håller på att försvinna ändå -men så liten har jag aldrig sett den tidigare! Dock fanns där en hel del ankor, och fler dök upp när vi började kasta brödet till dem. Lilla S tyckte det var jätteroligt att mata ankorna och när korvbrödet var slut gick vi bort till den intilliggande lekplatsen eftersom han ville roa sig där en stund. Han sa själv till när han ville gå hem igen, och väl hemma ville han se på film -och då passade jag på att gotta mig i värmen på balkongen. En riktigt bra VAB-dag med andra ord! :)
 
På väg mot ankdammen. Man ser att träden börjar få lite höstfärger även om det var högsommarvärme
 
Snart framme
 
Matning av ankor
 
Lekplatslek ute i solen
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0