SciFi-mässan 2017

Denna helg är det SciFi-mässa här i Göteborg, och efter förra årets besök ville vi gärna gå dit i år också -och det gjorde vi idag! Till skillnad från förra året såg vi till att åka in tidigt så vi ställde oss i kö gott och väl en timma innan de öppnade, och även om det alltid är segt att stå och vänta så kom vi in väldigt fort när de väl öppnade! :) Det var så skönt att komma in bland de första besökarna och faktiskt kunna både andas och röra sig...en stund i alla fall, tills det fylldes på med folk.
 
Precis som förra året så dominerade "Star Wars" mässan, men det fanns också en hel del annat att titta på och -om man ville- köpa. Sedan var det några kändisar på plats också; Huvudrollsinnehavaren från "Saw", som är en filmserie jag aldrig sett, den som spelade Winston i de gamla "Ghostbusters"-filmerna, Harry Potters pestiga kusin från "Harry Potter"-filmerna och den som spelade Pippin i "Sagan om Ringen"-filmerna. Men det roligaste är ändå att titta på dem som klätt ut sig till olika karaktärer! :)
 
När det gäller oss så hade stora S klätt ut sig till Sherlock Holmes från den senaste TV-serien, och själv var jag hans kompanjon John Watson. Lilla S var Spiderman, men F är inte så intresserad av cosplay utan såg ut som vanligt. Min syster med familj skulle också ha besökt mässan, men då blev det inte. Jag lovade dock att ta en massa bilder -vilket jag också gjorde. Den svåraste biten är att välja ut vilka bilder jag ska ha med i detta blogginlägg...
 
Stormtroopers vid ingången
 
Shopping
 
 
Shopping
 
 
Skådespelare från "Saw" och gamla "Ghostbusters"
 
 
Skådespelare från "Harry Potter" och "Sagan om Ringen"
 
 
Lilla S Spiderman utmanade en Stormtrooper
 
Stora S Sherlock funderar på om det är någon idé att flirta med princess Leia eller om Jabba the Hutt kommer att hämnas
 
Optimus Prime
 
Shopping
 
 
Shopping
 
 
Shopping
 
 
Shopping
 
 
Coola outfits
 
Elfte Doktorn
 
Shopping
 
En ängel
 
"Star Wars"-parad
 
 
De kvinnliga "Ghostbusters" från den senaste filmen
 
Merida
 
Alien vs. Sherlock
 
Färgglada typer
 
Om ni vill se bilder från förra årets SciFi-mässa kan ni se det HÄR!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0