Årets fyrtiofemte utlästa bok

Höromdagen läste jag äntligen ut denna bok;
 
 
Baksidestext; "The last thing Kelsey Hayes thought she'd be doing this summer was trying to break a 300-year-old Inian curse. With a mysterious white tiger named Ren. Halfway around the world.
But that's exactly what happened.
Face-to-face with dark forces, spell-binding magic and mystical worlds where nothing is what it seems, Kelsey risks everything to piece together an ancient prophecy that could break the curse forever."
 
Förlag; Hodder
Utgivningsår; 2011
Genre; Fantasy
 
Kelsey är 18 år och får ett sommarjobb på en cirkus där hon bland annat får ta hand om en vacker vit tiger. Redan första gången hon träffar tigern -Ren- känner hon en alldeles speciell "connection" med honom, och en annorlunda och varm vänskap uppstår.
 
Så dyker en Mr.Kadam från Indien upp och säger sig vilja köpa tigern, och cirkusens ägare tackar ja till det. Kelsey blir förtvivlad då hon verkligen har fäst sig vid Ren och inte vill lämna honom, men till hennes förvåning så erbjuder Mr.Kadam henne att följa med till Indien och där ta hand om tigern under resten av sommaren. Han betalar allting, så det kommer inte att kosta Kelsey någonting. Kelsey säger ja utan att ha en aning om att det kommer att leda henne till hennes livs äventyr. Varken Ren eller Mr. Kadam är nämligen inte vad de verkar vara...
 
Vänskap, kärlek, äventyr och magi är ingredienserna i den första delen av denna fantasy-trilogi, som tog ovanligt lång tid att läsa. Det beror inte på att den var dålig, utan helt enkelt på att jag lånade den under min semester, och då hade jag inte så mycket tid över för läsning som jag trodde jag skulle ha.
 
Det är en spännande bok, men inte av det medryckande slaget som exempelvis "Sweep"-serien som jag bloggat om tidigare, så den gick faktiskt att lägga ifrån sig emellanåt. Och den var tillräckligt bra för att jag skulle vilja läsa fortsättningen!
 
Betyg; 3 av 5.
 
Amanda Jona [FOTOGRAF]
2017-08-17 @ 17:16:25
URL: http://amandajona.se

Låter ändå intressant, tack för tipset! :)

Marie i Skrifvarstugan
2017-08-17 @ 19:19:33
URL: http://www.mariettsfoto.blogspot.com

Låter som en OK bok att läsa. Tack för tipset !




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0