Mean Girls

I söndags var jag och tittade på "Mean Girls" som var en teaterföreställning som min dotter och hennes teatergrupp jobbat med i närmare ett år. Då de bara är fem stycken i gruppen fick stora S spela hela fyra roller -vilket hon såklart klarade galant! :) Hon har varit med i denna teatergrupp i...åtta år måste det väl vara nu, och de har verkligen utvecklats under de åren. De brukar spela upp en föreställning varje år och ibland har det varit F som har tittat och ibland jag -och ibland båda två. Denna gång var det jag, och jag såg till att ta en hel del bilder! :) Föreställningen är baserad på filmen med samma namn.
 
Huvudpersonen Cady börjar i en ny skola efter att ha tillbringat flera år i Kenya
 
Några av Cadys nya klasskompisar; Damien (spelas av min dotter) och Janis
 
Cady introduceras för de coola tjejerna i klassen; Gretchen och Regina
 
Cady blir kär i Aron (spelad av min dotter) i klassen. Aron är också Reginas ex
 
Cady träffar Reginas mamma (spelad av min dotter)
 
Damien och Janis hatar de coola tjejerna och får Cady att rapportera till dem om allt vad Regina och Gretchen säger och gör
 
Halloweenfest
 
På festen vill Regina ha tillbaka Aron nu när Cady har blivit kär i honom
 
Cady talar om för Damien och Janis att Regina tog tillbaka Aron, och de funderar ut en plan för att hämnas
 
 
Det är tradition att dela ut polkagrisar till dem man gillar i skolan närmare jul, och detta år får Cady en polkagris av Regina medan Gretchen inte får någon, vilket gör att Gretchen börjar prata skit om Regina
 
 
Cady, Janis och Damien lurar Regina att äta en näringskaka som hon tror att hon kommer att bli smal av, men i själva verket blir man tjock av dem
 
Regina går upp i vikt av kakorna och Aron talar om för henne att de är till för att gå upp i vikt, inte ner. Regina förstår att hon har blivit lurad
 
Cady har haft fest, men bjöd inte Janis. Janis blir ovän med Cady och tycker att hon är lika bitchig som Regina
 
Regina har en "burn book" där hon och Gretchen har skrivit elaka saker om alla tjejer (utom Gretchen och Cady), och i hemlighet skriver hon elaka saker om sig själv, visar boken för sin lärare och påstår att boken tillhör de två tjejer som inte är med i den
 
 
Läraren samlar de som bråkar för att få dem att be om ursäkt till varandra. Det slutar dock med att Regina stormar ut och blir påkörd av en buss
 
Cady har varit med i mattelaget och fått medalj, dessutom blir hon vald till skolbalens drottning. Ödmjukt tar Cady emot priserna och ber om ursäkt till alla
 
Slut på föreställningen
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0