NärCon i Linköping 2017

Torsdag till söndag förra veckan var stora S på NärCon i Linköping tillsammans med kompisar från gymnasiet. NärCon är ett återkommande event sedan några är tillbaka och lockar tusentals besökare som älskar cosplay -det vill säga att klä ut sig till karaktärer från olika filmer och TV-serier, tecknade eller "riktiga". Anime-figurer brukar vara vanligast förekommande.
 
Vi köpte biljetter till detta event redan i våras, så stora S hade sett fram emot det i flera månader. Hon var lite nervös, förstås, vilket jag också var eftersom det var första gången hon skulle sova borta med kompisar så länge och såpass långt borta. Linköping är ju i alla fall 3 timmars körväg bort. Stora S fick dock åka med en av sina kompisar som fick skjuts av sina föräldrar, så det kändes bra! :)
 
När stora S kom hem igen i söndags, var hon trött men närmast lyrisk. Hon hade haft jättekul och berättade om vad de gjorde, visade bilder och videor. Själv tog hon tyvärr inte så mycket bilder -och de hon tog var mest på henne själv och hennes kompisar- så jag lånade en hel del bilder från Instagram, vilka hade hashtaggats med närcon, närconlinköping, närconsommar och liknande. De bilder jag visar här har jag alltså INTE tagit själv, men de ger en uppfattning om vad besökarna klär ut sig till. :) Och efter att ha tittat på alla bilder och hört vad stora S har berättat, så bestämde jag mig för att följa med henne på NärCon nästa år -och jag lyckades få med mig min syster J också så jag har sällskap när stora S hänger med sina kompisar. Biljetterna är löpta och övernattning bokat, så det ska bli jättekul!
 
Nästa år kommer det alltså att vara mina bilder från NärCon som jag lägger upp här på bloggen, men i år får ni nöja er med andras bilder. :)
 
Batman och WonderWoman
 
Asterix till vänster och okänd till höger
 
Snusmumriken
 
Hur cool är inte roboten?
 
Legofiguren (ja, det ÄR en dräkt!) vann pris för sin outfit. Inte att undra på!
 
Några gulliga monster
 
Scooby-Doo-gänget
 
Pokemon-figuren Onyx fanns på plats. Detta är dock inte en dräkt utan ett skulptur.
 
Snövits onda styvmor och Winx-club
 
 
Kommer inte ihåg vad figuren till vänster heter, men den till höger kallas No Face
 
Rören från "Super Mario"-spelet fanns på området
 
Figurer från "Night at Freddie´s" -väldigt välgjorda måste jag säga!
 
Captain America
 
Okända karaktärer för mig, men coola outfits
 
Pirates of the Caribbian
 
Fina outfits
 
Såsom varande "Doctor Who"-fan var jag så glad att hitta bilder på folk som klätt ut sig till karaktärer därifrån.Kan inte påminna mig vem den i blå skjorta är, men de andra två är Rose och Tionde Doktorn. På nedre bilden ser man en Weeping Angel
 
 
Cool!
 
The Joker och Robin
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0