Julfest med jobbet

Igår var jag på julfest med jobbet -och platsen för festligheterna var "Kville Biljard" på Hisingen. Eftersom jag nästan aldrig är på Hisingen så var det första gången jag var på detta biljardställe, men det gick riktigt bra att ta sig dit med bussen! :)
Vi skulle vara ett 30-tal på festen från de olika yrkesgrupperna på avdelningen, men jag tror inte att vi var fullt så många även om vi ändå var en hel del. Precis som när vi var på Kick-Offen tidigare i år, så var det bordsplacering, antagligen för att man skulle prata med folk man kanske inte pratar med annars, och mitt bord hette "Aneurysmsäckarna".
Det blev mingel, lekar, god mat och biljardspel, och det var verkligen jättetrevligt! Festen började kl.18 och min plan var att åka hem vid 22-tiden, men det blev en halvtimma senare bara för att det var så kul och jag glömde bort tiden. :) Detta var andra gången någonsin som jag spelade biljard, och sist var 2009.
En hel del foton blev det, som vanligt!
 
I väntan på bussen till festen
 
Platsen för festen
 
Vi fick husera i en egen del av lokalen, och här är lite av interiören
 
 
Våra bord
 
Jag och några till var bland de första som anlände
 
Det bjöds på glögg och pepparkaka som "mingelmat"
 
Alla fick två dryckkuponger som gällde som betalning för ett glas vin eller öl, men jag använde bara en
 
 
Julbord
 
Jag tog två omgångar av den riktigt goda maten -det ingick dessutom ett glas vin eller öl!
 
 
Mina kollegor
 
 
Efterrätt (tyvärr lite suddig bild)
 
Lekar. Ett av borden fick gå upp och sjunga för oss andra
 
Här skulle man dela in sig i grupper och få ut julmat av namnen, vilket inte var det lättaste efter ett par glas vin. Min grupp vann inte, kan jag säga. Kul idé, dock!
 
Dags för biljardspel för de som ville
 
 
Vissa var riktigt duktiga på spelet -själv fick jag som mest i en boll. Men kul var det!
 
 
På bussen hem efter en trevlig kväll
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0