Årets nionde utlästa bok

Igår läste jag ut del 4-6 av fantasyserien "Sweep"samlade i en volym...
 
 
Baksidestext; "Morgan Rowlands is a blood witch, the last of a long line of ancient and powerful witches and the holder of an unfathomable power. With the help from her love, hel soul mate Cal she has realized her true self -but at a price. For Morgan and Cal share a terrible, dark secret, one that binds them together even as they are rent apart. Yet there is something about Cal's hunger for magick that frightens Morgan...
And now there is another, one who can bring Morgan clarity, truth...love. Morgan must decide who is her true love, and who is out to destroy her forever..."
 
Förlag; Speak
Utgivningsår; 2001
Genre; Fantasy
 
Fortsättningen på tre tre första böckerna i Sweep är tillochmed ännu bättre och mer spännande än de tidigare! Morgan fortsätter att upptäcka nya förmågor hos sig själv samtidigt som hon upptäcker att hennes kärlek Cal inte har varit helt uppriktig mot henne. Dessutom känner hon sig attraherad av Cal's halvbror Hunter. Men vem talar sanning och vem ljuger? Och som om inte det räckte så upptäcker Morgan att mörk magi används i hennes bekantskapskrets, samt att det faktum att hon är en blodhäxa försätter hennes familj i fara...
 
Jag har otroligt svårt att lägga ifrån mig denna bokserie. Den är såå spännande och det händer hela tiden nya saker och berättelsen tar nya vändningar. Vem är vän och vem är fiende? Vem kan man lita på? Det är lätt en av de bästa bokserier jag någonsin läst! :)
 
Betyg; 5 av 5.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0