Årets tionde utlästa bok

Igår blev jag färdig med den tionde boken för detta år, och jag håller mig kvar i fantasygenren med denna;
 
 
Baksidestext; "In the magical underworld of Victorian London, Tessa Gray finds her heart drawn more and more to Jem, while her longing for Will continues to unsettle her. Could finding the Magister free Will from his secrets and give Tessa the answers to who she is and what she was born to do?"
 
Förlag; Walker Books
Utgivningsår; 2015
Genre; Fantasy
 
Uppföljaren till "Clockwork Angel" som jag läste ut i januari är faktiskt bättre och mer spännande än första boken. Ni som följer mina bokinlägg vet att jag tyckte att personerna i denna serie var väldigt snarlika personerna i Cassandra Clares serie om the Mortal Instruments, men i bok nummer två så tar historien en annan vändning och påminner inte särskilt mycket om Instruments-serien längre. Tessa känner sig sliten mellan de två unga männen Jem och Will och samtidigt brinner hon av iver över att få reda på vem hon är. Sökandet efter sanningen försätter Tessa i stor fara och leder i många fall till fler frågor än svar, och hon börjar gå i träning för att kunna slåss för sitt liv och försvara sig själv.
 
Denna bok var mycket svårare att lägga ifrån sig än den första, och nu är jag ivrig över att få läsa den tredje och avslutande delen i denna serie för att få se hur det går för Tessa och alla de andra.
 
Betyg; 4 av 5.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0