Årets tredje utlästa bok

I fredags läste jag ut den tredje boken för detta år, och det blev uppföljaren till SKUGGPOJKEN som var den första jag läste ut, nämligen;
 
 
Baksidestext; "Jorma Hedlund har egentligen dragit sig tillbaka. Men tipset om värdetransporten är för bra för att passa. Ett sista jobb, sedan är det slut på det kriminella livet. Inget kan få fel den här gången.
Samtidigt har Danny Katz sug efter droger fått honom att återknyta kontakten med gamla vänner i Stockholms undre värld. Hans förra langare Ramón och flickvännen Jenny har kommit över stora mängder heroin, men när Ramón hittas död och Jenny är försvunnen dras Katz in i en härva som bara växer. Vem är egentligen Jenny?
Spåret leder till en början in i Stockholms porrbransch och därefter i en riktning Katz aldrig hade kunnat ana. bara en sak är säker; någon vill hindra honom från att hitta sanningen."
 
Förlag; Albert Bonniers Förlag
Utgivningsår; 2015
Genre; Thriller
 
Uppföljaren till "Skuggpojken" var ännu mer spännande än den första, men så läste jag också ut den väldigt fort. I denna bok dras Katz in i en värld av missbruk och porr och kommer i kontakt med sexhandel och våldsporrfilmer. Samtidigt får han upp spåren efter sina judiska farföräldrar och upptäcker att han har en okänd faster med ett okänt öde. Boken slutar väldigt spännande och nu vet jag inte hur jag ska kunna vänta på att det ska komma en tredje del!
 
Betyg; 4 av 5.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0