Årets trettiofjärde utlästa bok

Häromdagen läste jag ut denna bok;
 
 
Baksidestext; "En mörk augustikväll kommer ett larm till Hagfors räddningstjänst; en villa står i brand. När journalisten Magdalena Hansson kommer till platsen har huset nästan helt brunnit ned, väggarna har rasat och svart rök pulserar från de förstörda fönstren. Dagen därpå avlider en fyrtiotreårig kvinna av skadorna hon ådrog sig i branden.
 
Några dagar senare brinner nästa hus. Och sedan ytterligare ett. Hagforspolisen står inför en av sina största utmaningar medan den lilla värmländska staden lever i skräck.
 
Magdalena Hansson dras in alltmer i jakten på seriepyromanen och till slut är hennes engagemang djupt personligt. Och mycket riskabelt.
 
Förlag; Forum
Utgivningsår; 2012
Genre; Deckare
 
Denna andra bok i "Hagfors-serien" är lika bra och spännande som den första jag läste för ett tag sedan. Både handling och karaktärer griper tag i mig som läsare, och det blir aldrig tråkigt. Boken är spännande och när jag var övertygad om att jag visste vem mördaren var, så visade det sig att det inte alls var så och sådant gillar jag! Boken innehåller även kärlek, vänskap och dramatik. Klart läsvärd, så nu väntar jag ivrigt på att kunna läsa bästa del i denna serie!
 
Betyg; 4 av 5.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0