Årets trettiotredje utlästa bok

För några dagar sedan läste jag ut denna bok;
 
 
Baksidestext; "En dödsmisshandel av en gammal man på Västra kyrkogården i Göteborg är inledningen på en serie bisarra mord. det finns vittnen till mordet på den gamle, men varför vågar de inte berätta?
  Ett kors upptäcks av pastoe Waldemar Eklunds fru i deras trädgård på Klädesholmen på Tjörn. En ung naken kille är uppbunden på korset och död utan synliga skador. När ytterligare ett kors hittas och även det offret är naket och uppbundet på samma sätt är spaningschef Greger Thulin övertygad om att mördaren är en psykopatisk religionshatare."
 
Förlag; Anomar förlag AB
Utgivningsår; 2015
Genre; Deckare
 
  Jag har läst flera böcker av Ramona Fransson tidigare, och anledningen till att jag överhuvudtaget började läsa dem var för att de utspelar sig i Göteborgsområdet där jag själv bor. Och det är ju alltid lite kul att läsa böcker från platser som man själv är bekant med!
  Tyvärr är inte Ramona Fransson någon särskilt bra författare. Själva idén till mordgåtan är det inget fel på, men hon skriver på ett väldigt naivt och ganska oengagerande sätt, och hennes böcker blir aldrig riktigt spännande. Språket är enkelt och personligheterna ganska tunna, och om det inte varit för att hon själv äger förlaget där hennes böcker är utgivna, har jag väldigt svårt att tro att de skulle ha blivit publicerade. Men de funkar absolut som slöläsning i hängmattan när man har semester.
 
Betyg; 2 av 5.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0