Långweekend med syster, dag 2

Efter en god natts sömn (om än lite kort) hos A, vaknade vi upp till ännu en härligt solig dag i Nyköping. Vi åt gemensam frukost och sedan gick vi ut. Jag och J ville promenera runt lite i sta'n, men A följde inte med eftersom hon har svårt att gå. Hon skulle istället utföra lite ärenden, så vi skiljdes åt. Jag och J började med att promenera ner till hamnen för att se om något förändrats där sedan sist -och det hade det faktiskt!

Promenad mot hamnen

Nya hus på ena sidan av hamnen

Utsikten från de nya husen

Piren

Underbart väder

På tillbakavägen från hamnen gick vi längsmed Nyköpingsån och tillbaka i centrum letade vi upp A och åt lunch på anrika "Princess Konditori" innan vi sa hejdå och jag och J fortsatte vår resa till Malmköping där vi hade bokat en övernattning på "Hotel Malmköping". Efter incheckningen tog vi först en välkommen dusch, följt av en promenad genom samhället och gick till den gatan där vi bodde som barn. Sedan letade vi efter någonstans där vi kunde äta middag, men det var minsann inte det lättaste. "Wärdshuset" var stängt och på "Plevnagården" tog de bara emot folk som bokat bord innan. Några andra restauranger finns det inte, så allt som återstod var två pizzerior. Mätta blev vi i alla fall och åter på hotellet tog vi något att dricka innan vi tog ytterligare en promenad -denna gång ner till Malmköpings Bad och Camping. Efter det fanns det inte så mycket annat att göra än att roa sig med att se på TV innan vi lade oss för natten...

Nyköpingshus på avstånd

Nyköpingsån

Jag åt omelett till lunch

En groupie innan vi sa adjö

Hotel Malmköping

Vårt rum

Hembygdsgården i Malmköping

Middag på en pizzeria

Vi tog en cider efter middagen