Långweekend med syster, dag 4

På söndagen var det en Ålandskryssning som stod på menyn. Mamma fick någon form av pensionärsrabatt som gjorde att hon fick ta med sig andra resenärer gratis, så då bjöd hon in mig och J samt vår gemensamma kompis C som jag och J känt ända sedan barnsben.
 
Även denna dag var vädret fint, men det blev en lite dryg väntan på anslutningsbussen till Stockholm som gick först på eftermiddagen, så jag och J slog ihjäl tiden med lite promenerande (som vanligt) -det finns just inget att göra i Flen.
 

Ännu en fin dag (utsikten från mammas köksfönster)
 
Jag och J promenerade till vårt gamla dagis
 
 
Vi gick också förbi min gamla skola där jag gick i ÅK 1-3 (J gick aldrig där)
 
Slutligen var det i alla fall dags att gå till bussen, och då började det molna på och blåsa upp, så det var rätt skönt att sätta sig i bussen när den kom. Eftersom det är en anslutningsbuss åker den till lite olika ställen, så resan upp till Vikingterminalen i Stockholm tog över tre timmar. Men det hade gått fortare om det inte varit bilköer ända från Södertälje 3 mil utanför Stockholm och in till själva Stockholm pga att alla som varit bortresta över Kristi Himmelfärdshelgen valde att komma tillbaka samma dag och samma tid. Men vi hann i tid till båten i alla fall, och det var ju det viktigaste! :)
 
Vi delade på en 4-bäddshytt och ganska snart efter båtens avgång var det dags för lite middag. Jag och J intog den på den italienska restaurangen ombord -och maten var jättegod! Mamma och C valde att äta i cafét då priserna där passade deras budget lite bättre. Men vi blev mätta allihopa i alla fall och tillbringade timmarna ombord med att delvis sitta och prata, går unt och lyssna på olika musik, handla i taxfreen osv. Det fanns karaoke också, men eftersom J var förkyld och inte hade någon röst deltog vi inte. Jag skulle aldrig gå upp och sjunga karoke helt själv!
Jag och J gick mestadels för oss själva då de andra valde att stanna på samma plats.
 
Eftersom det var söndag så var medelåldern tämligen hög, så den mesta musiken var dansbandsmusik. Först sent på natten började "Efterfesten" med musik för oss lite yngre. Mamma och C gick och lade sig medan vi dansade och sedan tittade på gryningen ute på däck innan även vi drog oss tillbaka...

I väntan på anslutningsbussen
 
På plats i hytten
 
God mat på italiensk restaurang. Det blev fjordöring för min del
 
På däck
 
 
Taxfreeshopping
 
Leif Kronlunds Orkester har spelat i 70 år!
 
Lite glest på dansgolvet där det andra dansbandet spelade (minns inte vad de hette nu)
 
Jag och J lyssnade en stund på trubaduren
 
Karaoke
 
DJ:n på Efterfesten spelade musik i min och J:s smak
 
Vi såg gryningen på däck
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0