Långweekend med syster, dag 5

Efter en natt utan någon direkt sömn steg vi upp hyfsat tidigt för att vara på plats när frukostbuffén öppnade. Frukostbuffé är nästan ett måste när man är ute och kryssar -det är ju så himla gott! :)
När frukosten var avklarad hann jag nätt och jämnt ut på däck för att ta lite bilder av Mariehamn innan båten lämnade för tillbakafärden mot Stockholm. Sedan satte vi oss och chillade medan vi lyssnade på sommarvisor och när det var slut drog jag och J oss tillbaka till hytten för att vila efter flera dagar av alldeles för lite sömn. Vi låg väl och vilade ett par timmar innan vi gick iväg för att lyssna på lite musik och ta resans sista drink innan vi anlände till Stockholm och det var dags att kliva av båten.
 
Tillbaka i Stockholm igen tog vi avsked av mamma och C som skulle ta anslutningsbussen tillbaka till Flen medan jag och J promenerade bort till Centralstationen varifrån vi skulle ta tåget tillbaka till Göteborg. På Centralen åt vi på "Burger King" innan tåget avgick och sedan mer eller mindre sov vi på tåget ner. Det var skönt att komma hem även om vi haft en härlig långhelg! :)
 
Frukostbuffé är yummy!
 
 
Snabbtitt på Mariehamn
 
 
Sommarvisor
 
Leif Kronlunds spelade även denna dag
 
En sista drink
 
Minne från kryssningen
 
Promenad från hamnen till Centralstationen
 
 
Middag
 
Hemma i Göteborg igen (här var inte vädret lika fint)
 
Jag och J har redan nu bestämt att vi ska göra en tradition av att ha systerhelg när det är Kristi Himmelfärd. Planen för nästa år är inte klar, men vi har pratat om att antingen låna/hyra en stuga i Åbo, Finland eller att göra det i Malmö. Får se hur det blir!
 
Här kan du läsa om vår Kristi Himmelfärdshelg förra året;
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0