Årets tjugoåttonde utlästa bok

Igår läste jag ut denna bok, som är del 4 i den historiska serien SLÄKTEN...
 
 
Baksidestext; "Helena av Skövde ser sin älskade dotter Agnes brutalt misshandlas av sin make. Gång på gång. Helena försöker tala honom tillrätta, hon hotar och hon ber. Maken vägrar att lyssna och ingenting hjälper. Till slut återstår bara en sak -men klarar Helena att göra detta?"
 
Förlag; Historiska Media
Utgivningsår; 2012
Genre; Historisk roman
 
Denna bok är en av de bättre i denna serie, som jag blev tipsad om på en FB-sida för en tid sedan, och huvudpersonen här är dels Helena och dels hennes dotter Agnes. Agnes är en snäll och försynt flicka som förälskar sig i Sten, som är ättling till huvudpersonerna i den första boken i denna serie, nämligen Säbjörn och Alfdis. Sten är till ytan en snäll och belevad man, men när Agnes väl blir gift med honom visar han sig från sin andra sida; en man som måste ha total kontroll över sin hustru och misshandlar henne eftersom han ser henne som sin egendom. I början upptäcker inte Helena detta, men när sanningen väl uppdagas för henne, skyr hon inga medel för att hjälpa sin älskade dotter...
 
Betyg; 4 av 5.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0