Årets tjugosjätte utlästa bok

I förrgår läste jag ut denna bok...
 
 
Baksidestext; "Lydia och Kirstie är enäggstvillingar -sex år gamla, oskiljaktiga och så lika att inte ens deras föräldrar kan säga vem som är vem. Plötsligt händer det som bara inte får hända; Lydia faller från en balkong och dör.
 
Efter ett års tungt sorgearbete beslutar sig familjen för att flytta till en liten isolerad öi Hebriderna där de ärvt ett hus som inte varit bebott på flera decennier. De vill börja på nytt, komma bort från alla plågsamma minnen.
Men inget blir som de hoppats. Kirstie beter sig allt egendomligare -hon tycks djupt olycklig och hävdar att de förväxlat henne med den omkomna systern. I skolan skyr de andra barnen henne, hon är outhärdligt ensam.
Föräldrarnas äktenskap blir sämre och sämre. Oron för Kirstie -eller är det Lydia- bara växer.
En fruktansvärd misstanke pyr inom modern...vad var det egentligen som hände den där olycksdagen då hennes dotter dog?"
 
Förlag; Lind & Co
Utgivningsår; 2015
Genre; Thriller/Skräck
 
Denna bok har jag sett att många har läst i bokgruppen jag är med i på "Facebook" och jag tyckte den verkade spännande och kände att jag ville läsa den -och så fick det bli. Och den är verkligen spännande! Varje gång man tror att man vet hur olyckan gick till kommer det en oväntad vändning och man misstänker till slut alla kvarvarande familjemedlemmar och vet inte vad man ska tro. Kan det vara så att det är "fel" tvilling de begravt och att den döda tvillingen spökar för att få fram sanningen om olyckan...
 
Betyg; 4 av 5.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0