Ettornas slutproduktion

Och då menar jag gymnasie-ettorna, såklart! ;) Stora S har ju snart gått klart sitt första gymnasieår på "Schillerska Gymnasiet" där hon går teaterlinjen, och inför skolavslutningen gör alla ettor ett teaterprojekt som de sedan spelar upp -dels för andra elever på skolan och dels för sina familjer. Stora S klass var indelade i grupper om ca fyra personer och varje grupp har arbetat fram sin egen föreställning -som vi då fick äran att titta på idag! Det var tre väldigt olika föreställningar och ungdomarna gjorde ett fantastiskt jobb! :)
 
Första gruppen gjorde en skräckföreställning om våld i hemmet
 
 
Grupp två hade gjort några olika föreställningar i samma. I den första hittade ett par ett spädbarn i skogen
 
Den andra handlade om en kille som rökte en joint och bland annat pratade med ett träd
 
Gruppens tredje föreställning utspelade sig på dödsbädden
 
Stora S var med i grupp tre, och de hade också valt att ha några olika föreställningar. Denna handlade om skådespelare på en teater där stjärnan fick sparken
 
Denna föreställning handlade om fyra barn som varit bästa vänner en gång i tiden, men ett krig hade skilt dem åt och de var nu uppdelade i två läger
 
Ett av barnen från varje läger träffades dock i smyg, något som ledde till konflikter och ovänskap i de egna leden
 
Applåderna visste inga gränser när föreställningen var slut
 
Och imorgon ska stora S vara statist i den svenska dramaserien "Vår tid är nu" med inspelningsplats här i Göteborg. Jag ser ju sällan på svenska TV-serier, men denna måste jag ju se när stora S är med. Hoppas verkligen hon kommer att synas i bild när avsnittet/avsnitten där hon är med visas! Spännande!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0