Årets första snö!

Usch, ja, idag kom den -årets första snö. Vilken chock att plötsligt titta ut genom fönstret och upptäcka att det snöade för fullt! När jag lyssnade på väderprognosen i fredags sa de ingenting om snö här i Göteborg, så det var väldigt oväntat. Barnen blev överlyckliga, förstås, och skulle genast ut och bygga snögubbe och åka snowracer innan snön smälter bort igen. Dock har det fryst på nu när jag skriver detta, så tyvärr lär den snö som kommit ligga kvar inatt -och imorgon är det antagligen glashalt ute när man ska till jobb och skola...
 
Nej, jag är verkligen ingen vän av vinter. Jag gillar inte snö, mörker och kyla och jag avskyr att behöva ha på mig tjocka kläder och tunga vinterskor. Som jag ser det så är en enda snöflinga en för mycket, men det är bara att bita ihop och ta sig igenom eländet -det händer ju ändå en del kul saker framöver nu när julen närmar sig. Och efter jul börjar det så smått ljusna igen, och man vet ju att våren kommer endera dagen...
 
Chocken när jag tittade ut genom fönstret och såg att det snöade
 
En stund senare såg det ut så här
 
Barnen ville förstås ut i snön
 
 
Stora och lilla S gjorde en snögubbe
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0