Årets sextiosjätte utlästa bok

Jag gjorde ett litet avbrott i mitt fantasyläsande för denna bok...
 
 
Baksidestext; "En psykiskt sjuk kvinna blir påkörd av ett Arlanda Express-tåg vid Karlbergs station. Allt tyder på att det rör sig om ett självmordsförsök, men snart upptäcker man att den sargade kvinnan saknar en njure.
Leona Lindberg, den skickliga och okonventionella utredaren vid Stockholmspolisen, får ärendet på sitt bord. När en hemlös tiggare rasar ihop blodig mitt på Sergels torg, också han med ett utplockat organ, trappas jakten upp på de hänsynslösa gärningsmän som tycks ha satt i system att plundra samhällets mest utsatta människors kroppsdelar.
Samtidigt som Leona nystar i fallet fortsätter hon sitt dubbelliv med en fot på var sida om lagen. Den här gången använder hon sig av helt nya metoder. Men Leona får också lära sig att allt har ett pris..."
 
Förlag; Wahlström&Widstrand
Utgivningsår; 2017
Genre; Deckare
 
Detta är den tredje delen om Leona Lindberg, och den är lika spännande som de två tidigare. Denna gång får Leona ta sig an ett fall där olaglig organhandel står i centrum, och jakten på de skyldiga får Leona att upptäcka något skrämmande om sig själv.
 
Samtidigt som hon jobbar med organhandeln försöker Leona själv få ihop tillräckligt mycket pengar för att börja  det nya liv hon tycker att hon förtjänar, men hennes tidigare metoder har fått hennes chef Alexandra att misstänka att allt inte står rätt till, så Alexandra har påbörjat en egen utredning om Leona utan hennes vetskap. Och mitt upp i alltihop tycker Alexandras chef att Leona är ett chefsämne och uppmanar Alexandra att förbereda henne för en eventuell befordran...
 
Betyg; 5 av 5.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0