Halloweentårtan

Jag brukar göra en tårta till vår Halloweenfest varje år, och i år var inget undantag. Jag sökte efter lite inspiration på nätet och bestämde mig slutligen för att det fick bli en häxtårta. Fyllningarna var hallonmousse och päronmousse och jag täckte tårtan med sugarpaste och dekorerade med sugarpaste och marsipan. Jag använde även några plastspindlar för att tårtan skulle bli lite mer Haloween-aktig. Jag blev nöjd med tårtan och den smakade jättegott! :)
 
Fyllningarna blev päronmousse och hallonmousse
 
 
Täcke av sugarpaste
 
Dekorationer av marsipan, sugarpaste och plastspindlar
God tårta
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0