Midsommartårtan

När jag ändå kollar igenom min tårtflik här på bloggen, så har jag heller inte lagt upp något om midsommartårtan som jag bjöd på när vi firade midsommar. Det blev en gräddtårta med jordgubbar (såklart) och fyllningarna var troligtvis himmelsk jordgubbsfyllning och vanilj- eller glasscréme...
 
Årets midsommartårta
 
HIMMELSK JORDGUBBSFYLLNING (räcker till 1-2 lager)
 

4 dl vispgrädde
175 g färskost
2 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
500 g jordgubbar, i småbitar

Vispa grädden hårt i en bunke.
Vispa upp färskost med florsocker, tillsätt vaniljsockret.
Vänd ner färskostblandningen i grädden.
Tillsätt jordgubbarna som du hackat smått.
Rör om tills allt är jämnt blandat och bre ut på tårtan.

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0