Årets sextioandra utlästa bok

I torsdags läste jag ut den andra delen i fantasy-serien om "Skulduggery Pleasant"...
 
 
Baksidestext; "Skulduggery tvekade och sedan drog han upp revolvern ur kavajen.
"Jag ber om ursäkt, Valkyrie" sa Skulduggery lågt.
"Tala inte till mig" sa hon. "Gör bara vad du måste."
Cain drog isär sin tunika och Scapegrace log. Han önskade att allt det här filmades så att han kunde spela upp det för sig själv i framtiden, gång på gång. Ögonblicket då Skulduggery Pleasant dödade Valkyrie Cain."
 
Förlag; B.Wahlströms
Utgivningsår; 2008
Genre; Fantasy
 
Denna andra bok i serien om Skulduggery och Stephanie hade inte riktigt lika mycket svart humor som första delen, men den var ändå både rolig och spännande.
 
Det har gått ett år sedan Skulduggery och Stephanie träffades för första gången och gav sig i kast med äventyret om Stephanies mördade farbror. Stephanie har nu antagit namnet Valkyrie och arbetar sida vid sida med Skulduggery med att lösa diverse fall medan Valkyries spegelbild får sköta hennes skolarbete om dagarna.
I detta äventyr gör vi bekantskap med den onde Baron Vengeous som med hjälp av en magisk rustning och ett monster som kallas Grotesken ska försöka återbörda de så kallade Ansiktslösa -en uråldrig fiende som inte har funnits på Jorden sedan en lång tid tillbaka och som skulle försänka Jorden i ett evigt mörker om de återvände. Det är upp till Skulduggery och Valkyrie att rädda världen innan människorna på Jorden ens får vetskap om att hotet existerar...
 
Betyg; 3 av 5.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0