Blått vin

Som vanligt ligger jag efter i bloggandet, men i förra veckan testade vi äntligen det blåa vinet. Jag har varit nyfiken på det ända sedan det kom ut på marknaden, men jag hade ingen anledning att köpa det förrän maken fick ett nytt jobb -vilket jag kände att jag ville fira! Så då blev det en flaska blått vin -och det var faktiskt förvånansvärt gott! :)
 
Blått vin
 
Namn; Azul
Vinsort; Chardonnay
Land; Spanien
Etikett-text; "Unique, daring and different, with a special process. Elegant, fruity, aromatic and fresh. It's expressive blue color is achieved with a complicated process. It's dedicated to the Mediterranean Sea for its brilliant blue color."
 
Frisk och fräsch smak och en spännande färg. Ganska milt för magen och man (jag) blir inte lika trött som när jag dricker rödvin. Lite dyrt i kämförelse med andra viner, men definitivt ett vin jag kan tänka mig att dricka igen! Maken tyckte också om det. :)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0