Alkoholfritt vin no.4

Vi hade kräftskiva i lördags, och då testade jag ett alkoholfritt vitt vin -och vilken skillnad! Alkoholfritt vitt vin är SÅ mycket godare än det röda, för det röda smakar saft medan det vita smakar som alkoholfri cider ungefär. Och cider gillar jag ju! :)
 
 
Namn; UnVined by Jacob's Creek
Vinsort; Riesling
Land; Australien
Etikett-text; "Attractive citrus, lime and floral notes distinctive to South Australian Riesling. Light refreshing fruit flavours balanced by crisp acidity on the finish. More than 50% lower in calories while delivering true varietal flavour."
 
Som sagt var; detta vin är riktigt gott och fräscht och påminner mer om cider, även om man känner att det har jäst lite mer och därför räknas in bland vinerna. Det är en aning sparkly och passar till de flesta maträtter, så detta vin lär jag köpa fler gånger!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0