Ön!

Idag har det varit en härligt solig dag här i Götlaborg. Visserligen var vinden lite kall, men kom man bort ifrån den så var det hur skönt som helst. En underbar sensommardag! :) Därför bestämde vi oss för att åka till ön en sväng, men jag och F fick bara med oss lilla S då stora S valde att stanna hemma med kompisen I som sov över här efter gårdagens kräftskiva.
 
Vi tog med oss badkläder till lilla S utifall att, men inga till oss själva då vi tänkte att det nog är kallt i vattnet. Det visade sig dock när vi gick i för att känna på det att det nog var en 17-18 grader, så vi hade mycket väl kunnat ta oss ett dopp. Så vi ångrade att vi inte tagit med oss badkläder, men det var så dags då... Lilla S fick i alla fall bada en stund, och efter badet tog vi den första turen med nya båten. Vi hade ju en annan pytteliten båt förut, men så sålde F:s syster den och mina svärföräldrar sålde sin, och så köpte de en annan båt att dela på istället. Det är ju C och svärföräldrarna som äger båten, men vi får låna den -och det passade vi på att göra idag! Det var en riktigt go båt att åka med och så skönt att kunna få plats ordentligt. Den gick väldigt stadigt i vattnet och det var underbart att ta en båttur. Det har jag verkligen saknat! Men troligtvis blir det nog ingen mer båttur i år, för nästa vecka ser vädret ut att bli betydligt sämre, och hösten står ju och knackar på dörren också. Man får vara nöjd med det lilla ibland!
 
Underbart att vara på ön igen
 
Lunch
 
Lilla S ville bada men var först lite rädd för tången på botten av någon anledning -men sedan gick det bra!
 
 
Jag och F ångrade att vi inte tagit med oss badkläder
 
 
Nya båten
 
Båtens interiör
 
 
För-ruff med plats för fyra personer
 
WC
 
Dags att ta en båttur
 
 
Premiärtur med nya båten
 
 
Underbart!
 
 
Härliga sensommardag
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0