Linköping, dag 2

Fredag var andra dagen av vår vistelse i Linköping, och det var också den dagen när även jag och J klädde ut oss. J var en entiska -eller entwife som de heter på engelska- från Sagan om Ringen. I bokserien är de ju försvunna, så man får inte se hur de ser ut, så fantasin är fri när det gäller det. :) Själv var jag en trollkarl.
 
Vi åkte till NärCon ganska tidigt för att vi skulle få en parkeringsplats (det finns inte så många vid Universitetet), och redan då var det stekhett ute. Stora S -som var Todoroki från Boko O Hero Academia (en anime-serie)- visade oss runt inne i de olika husen där det var mängder av människor som sålde olika saker som har med nörderi av olika slag att göra. Det var också cosplayers överallt, och vissa av dem tog jag bilder av. Jag och J höll ut fram till lunchtid, sedan lämnade vi området medan stora S stannade kvar med sina kompisar.
 
Efter lunch var jag och J sugna på att bada, så vi letade upp en trevlig badplats vid Stångån där vi stannade fram till middagstid. Därefter underhöll vi oss med att titta på TV -närmare bestämt en anime som heter Log Horizon. Serien fanns på DVD på NärCon och jag och J läste på baksidan och tyckte att den verkade vara spännande, så vi bestämde oss för att se om vi kunde hitta den på TV:n. Det kunde vi, och den var faktiskt riktigt bra! :)
 
Även denna dag hämtade vi stora S vid 22-tiden.
 
Cosplay-trion redo för NärCon
 
Här fanns det saker att köpa
 
 
Shopping
 
 
Superman bjöd på kakor och kramar
 
Game of Thrones
 
Samlarfigurer högt och lågt
 
 
Gosedjur
 
 
Vet ej vem detta är, men dräkten var cool
 
Planscher
 
Världens finaste SuperMario-familj
 
Posering vid pokemons
 
 
Vet inte vilka dessa är heller
 
Todoroki framför Totoro
 
My Little Pony -nya och gamla
 
 
Mer saker att köpa
 
 
Jag gillar ju Turtles, men tyvärr fanns bara 3 av 4
 
Verklighetstrogna vapen
 
 
Fina handgjorda dockor
 
 
Hettan tvingade hem mig och J till hotellet där vi åt lunch
 
Stora S stannade kvar på konventet och tog lite fler bilder
 
 
Boko O Hero meetup
 
 
Boko O Hero
 
 
Jag och J badade på eftermiddagen
 
Chill på kvällen med lite datortid och sedan tittade jag och J på anime-serien Log Horizon
 
 
Natti-natti efter att vi hämtat stora S
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0