10 år tillsammans!

Igår gick jag och F ut tillsammans med min syster och J för att fira 10 år tillsammans. Ska man vara riktigt noga så är det inte förrän i mars för J och R och först i april för mig och F, men från och med nu är det flera roligheter inbokade framöver, och man får ju stoppa in det där det passar! :)
 
Hursomhelst; Lilla S fick vara hos farmor och farfar (något han älskar) medan stora S tog hand om M och I, och så åkte vi barnfria föräldrar in till stan där vi först åt en god middag på "Tara's", som är en turkisk restaurang och sedan begav oss till bion för att titta på Marvel's nya superhjältefilm "Black Panther". Vi hade dock lite tid på oss innan filmen började, så vi tog något att dricka innan det var dags att gå till salongen. Det var en stor salong, men trots det var den i princip fullsatt -det är en populär film att gå och titta på. Och den var faktiskt riktigt bra -en av de bättre som Marvel har gjort under alla år. :)
 
Filmen var lite drygt två timmar lång, men då vi valt en ganska tidig föreställning var klockan inte så mycket när vi lämnade bion, så vi bestämde oss för att ta en drink någonstans och hittade av en slump en liten mysig pub som hette "Bakfickan" och som ligger precis vid Lorensbergsteatern. Det var en gäst där när vi kom, men han gick sedan och innan vi själva gick så kom det tre andra -i övrigt var det bara vi fyra och de två killarna som jobbade där. Man kan ju undra om den puben alltid är så tom... Men trevlig var den i alla fall och vi kan gott tänka oss att gå dit igen!
Vi var hemma ganska precis klockan 23 -mycket nöjda med kvällen! :)
 
"Tara's"
 
10-årsfirarna
 
 
J och R valde förrätt men hoppade efterrätt
 
God mat i form av oxfilé
 
Jag hoppade förrätt men tog baklava till efterrätt -jammi, jammi!
 
Bio efter maten, och där drack jag en god svartvinbärs-cider
 
 
Vi såg "Black Panther", som var riktigt bra
 
 
Kvällen avslutades på trevliga puben "Bakfickan" där jag tog en drink som jag nu har glömt namnet på. God var den i alla fall!
 
Jag kan knappt tro att jag varit tillsammans med F i hela tio år -ett decennium! Jag hade aldrig i min vildaste fantasi trott att jag en dag skulle ha ett så långt förhållande, med tanke på att tidigare förhållanden har varat mellan några månader till tre år. Men där ser man att man aldrig vet vad livet har att erbjuda en!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0