Smitten i februari

Jag kom plötsligt att tänka på att jag inte har bloggat om vår promenad ute på "Smithska Udden" -allmänt kallad Smitten- för ungefär två veckor sedan. Jag märker att jag kommer mer och mer efter i bloggandet, men det enda jag kan skylla på är att jag är inne i en skrivarperiod, vilket gör att jag tillbringar i stort sett all min tid framför datorn med att skriva. Men -åter till Smitten!
 
Ni som känner mig vet att jag avskyr vinter och kyla, så att få ut mig ens på en promenad, är minsann inte det lättaste. Framför allt inte när jag är i skrivartagen och endast vill ägna mig åt det när jag är ledig... Men den dagen för två veckor sedan följde jag i alla fall med ut på en promenad, och jag passade på att ta en del bilder.
 
Stora S började promenaden med att ta igen sig på en praktisk gren
 
Rester av en mur från någon bebyggelse
 
Fin promenadväg
 
Stenar
 
Barnen tyckte det var kul att klättra runt
 
Smitten användes som stenbrott från slutet av 1800-talet och fram till 1936
 
 
Fin utsikt
 
 
Smitten är en populär badplats sommartid
 
 
Härifrån skeppades stenen till fastlandet
 
Mysigt
 
Fint
 
Här var'e is
 
 
enlundabosbetraktelser
2018-02-18 @ 18:42:56
URL: http://enlundabosbetraktelser.wordpress.com

Ser ut att vara ett helt magiskt område. Så många fina bilder du fick till

Tess
2018-02-22 @ 22:25:33
URL: http://highlandertess.blogg.se

Vilka härliga bilder!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0