Nyårsafton!

Mitt första inlägg för 2018 handlar -kanske inte helt otippat- om nyårsafton. Det var vi, min syster J med familj, mamma och stora S kompis I som firade denna dag med oss, och i vanlig ordning blev det prat, god mat och en väntan på tolvslaget... Vi köper dock aldrig några fyrverkerier själva; det räcker gott att titta på alla andras.
 
Jag, min syster och vår mamma
 
Vi hade en fin marshall utanför dörren
 
Traditionsenlig nyårsmiddag; fläskfilé, råstekt potatis, rödvinssås och lite grönt
 
Glada gäster
 
 
Barnen roade sig med dansspelet på X-boxen innan fikat
 
Chokladrutor med vaniljvisp till fika
 
Det sköts lite fyrverkerier även innan tolvslaget
 
Barnen fick dricka lite cider och hålla i tomtebloss innan tolvslaget -innan minstingarna åkte hem/gick och lade sig
 
 
Minstingarna ville inte hålla i tomteblossen då de tyckte att det var lite läskigt
 
 
Snacks i väntan på tolvslaget
 
När det närmade sig åkte champagnen fram
 
Tolvslaget
 
 
Fyrverkerier
 
 
GOTT NYTT ÅR!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0