Poolbad och pizza i Härryda

Igår var vi hembjudna hos våra kompisar B och M i Härryda för lite bad, poolhäng och hemmagjord, stenungsbakad pizza. Vädret var mestadels soligt och skönt och vi började med att bada i Hornasjön som ligger precis nedanför deras hus. Det var första gången vi badade i sjön, och det var hela 25 grader i vattnet!
 
Efter att ha badat en stund i sjön återvände vi till huset där de andra badade i poolen medan jag föredrog att ligga och sola. Detta gjorde vi fram till det var dags för mat, och M bjöd på stenugnsbakad pizza från sitt nya utekök. Det var den godaste pizza jag någonsin ätit!
Efter maten var lilla S snabbt i poolen igen, och där bodde han mer eller mindre under resten av vår vistelse där. Stora S hade skoj med M och B:s dotter S; de badade, spelade kubb och hoppade studsmatta.
 
Förutom maten bjöds det också på fika och ännu lite senare snacks. Då gjorde också M mojito till oss, vilket var både gott och läskande. En mycket lyckad dag! :)
 
Utekök och pool
 
 
Hornasjön ligger precis nedanför huset
 
25 grader i vattnet!
 
 
Poolbad
 
Har aldrig ätit godare pizza
 
 
Trevligt
 
Lilla S bodde i poolen efter maten
 
Mojito och snacks avslutade en lyckad dag
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0