Student!

Den 5 juni tog barnens syssling M studenten. När jag träffade henne första gången var hon en nioårig flickunge -och nu är hon 19 och vuxen! Tiden flyger verkligen iväg!
 
Vi hade tur med vädret även denna dag och valde dräför att promenera till studentfirandet som hölls i huset där M bor med sin familj. Där var dekorerat med röda mattan, björkar och ballonger, och det bjöds på mat, dryck och tårta. Det var många gäster och flera av dem kände jag igen från tidigare kalas, men det dyker också alltid upp några nya ansikten...
 
Maten bestod av pasta med smaskig kyckling, korv och sallad, och det bjöds både på vin, öl, cider, och alkoholfritt. Solen sken och alla var glada och finklädda, och med en god tårta som efterrätt kan man inte vara annat än nöjd! Vi stannade några timmar och hade väldigt trevligt innan det var dags att promenera hemåt.
 
Röd matta och somriga dekorationer
 
 
Studenten M
 
 
Mat och dryck
 
 
Fint dukat
 
God mat
 
Några av gästerna
 
 
Fler gäster
 
Tårta
 
Nästa år är det stora S tur att ta studenten!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0