Cityvarvet 2018

För en vecka sedan sprang min dotter stora S "Cityvarvet" för andra gången. Nytt för i år är att loppet är öppet för alla åldrar tillskillnad från hur det var innan när man måste vara 14 år eller äldre om jag minns rätt. Stora S var förkyld innan och var lite orolig att hon inte skulle fixa att springa hela vägen -4,3 km- men det klarade hon galant! Hon hamnade på plats 11 i sin åldersgrupp, och det är ju ett resultat att vara nöjd med, tycker jag! :)
 
Cityvarvet startar på Götaplatsen medan målgången som alltid är på Slottsskogsvallen, så precis om förra året fick jag och F dela upp oss. Denna gång gick jag med stora S till start medan F och lilla S väntade vid målet. Det gick bra, men det tog en oändlig tid för mig att ta mig från Götaplatsen till Slottsskogen. Jag fick promenera eftersom all kollektivtrafik var avstäng inne i sta'n på grund av att det också var det stora Göteborgsvarvet samma dag. Tur att jag inte har något emot att promenera -dessutom var det ju fint väder!
 
Start vid Götaplatsen
 
 
Många deltagare
 
Starten har gått
 
Stora S i mål på elfte plats i sin åldersgrupp
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0