Konfirmation igen

Den 20 maj var det dags för konfirmation igen -den fjärde på fem år. Denna gång var det F:s kusindotter M som konfirmerades och detta skedde i "Fiskebäckskyrkan". Vädret var fantastiskt och det var mycket folk, men vi hade tur och fick sittplatser längst fram trots att vi var bland de sista som anlände. Najs!
 
Konfirmationen var ganska lång, vilket är helt okej bortsett från att lilla S har svårt att sitta tyst och stilla alltför länge, så han fick lite bannor. Men som helhet var det en fin och även rolig konfirmation.
Efter själva konfirmationen var festen på "Olles gård" med god mat och fina presenter -och vädret var fantastiskt! Bättre kan det knappast bli. :)
 
Mina finklädda barn -stora S hade tillochmed klänning på sig!
 
Fiskebäckskyrkan
 
Konfirmanderna samlade
 
Konferenciéerna
 
Underhållning med sång
 
Konfirmanderna hade egna framträdanden
 
 
M tar emot sitt konfirmationsbevis
 
Avslutningen på konfirmationen
 
Uppdukat i logen på Olles gård
 
Presentbordet
 
God mat och många gäster
 
 
M öppnar presenterna
 
 
Efterrätt
 
Nu har alla de större barnen i släkten konfirmerat sig, så nu återstår de mindre barnen (om de väljer att konfirmera sig förstås). Först ut bland de mindre blir i så fall min systerdotter stora M om sisådär fem år.
Här kan ni läsa om tidigare konfirmationer om ni vill;
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0