Doctor Who-premiär

I lördags var det premiär för den nya säsongen av den brittiska sci-fi/fantasy/äventyr/drama/familjeserien "Doctor Who" på BBC, men premiäravsnittet visas också på utvalda biografer runt om i landet. I tisdags visades avsnittet på "Bio Roy" här i Göteborg, och jag, stora S och syster J var där och tittade! :)
 
Sist vi var på Bio Roy var det för att se sista avsnittet av förra säsongen av Doctor Who -och det är nästan ett år sedan. Det var sista avsnittet med Tolfte Doktorn, spelad av Peter Capaldi, och denna gång var det första avsnittet med Trettonde Doktorn, spelad av Jodie Whittaker. Det är den första kvinnliga Doktorn under alla år som serien har funnits (i över 50 år) och förväntningarna var höga. Och jag älskade avsnittet! Där fanns spänning, humor, äventyr och drama -precis som jag vill ha det! Dessutom fick man se hur det gick till att casta den första kvinnliga Doktorn, och så fick man se bakom kulisserna av inspelningen av första avsnittet. En och en halv timma rent nöje! :)
 
Kvällen började dock med att jag, stora S och J träffades utanför den grekiska restaurangen "Athena" som ligger ganska nära biografen, och där avnjöt vi en smaskig måltid. Både jag och J valde vitlöksbröd som förrätt medan stora S tog kycklingspett, och som huvudrätt tog jag bifteki medan de andra två valde souvlaki. God mat, bra service och överkomliga priser -inget att klaga på där inte!
 
Det blev en trevlig kväll och nu ser jag verkligen fram emot Trettonde Doktorns vidare äventyr!
 
Restaurang Athena
 
Vitlöksbröd är åh, så yummy!
 
God mat
 
 
Väntar ivrigt på att filmen ska börja
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0