Dogville -speltider för stora S

På lördag den 29/9 är det premiär för teaterpjäsen "Dogville", baserad på ett manus av Lars von Trier. Det är FOLKTEATERN här i Göteborg som sätter upp pjäsen -och min dotter stora S är med i den! Hon spelar rollen som tonårssonen Jason, en roll hon delar med en annan tjej, och lördagen är hennes första speltillfälle. Det är minsann inte illa att göra sitt första framträdande på själva premiärdagen! :D Alla skådespelare fick en fribiljett till premiären att ge till någon vän eller släkting, så på lördag ska jag se min egen dotter "in action" i hennes största roll hittills! Eller, ja...rollen som Jason är inte jättestor, men det är första gången som hon de facto uppträder på en riktig teater inför en betalande publik, så från den synvinkeln är det hennes största roll. :) Hon har haft rep hela denna vecka, och det lär bli en hel del även nästa vecka, men hon är så lycklig över denna möjlighet att förverkliga sin dröm att stå på en riktig teaterscen att hon gärna tar sig an den fighten. Stoltare än jag kan nog inte någon mamma bli! :D Stora S har ända sedan hon började med teater för tio år sedan drömt om att stå på en teaterscen, och nu har den drömmen blivit verklighet. Hon får göra det hon älskar -agera- och får dessutom ganska bra betalt för det. I de uppsättningar hon varit med i under de gångna tio åren har hon aldrig förut fått lön, så detta är verkligen speciellt på flera olika plan! :)
 
Om ni som läser min blogg bor i Göteborg med omnejd (eller om ni har vägarna förbi), så kan ni se stora S i rollen som Jason följande datum;
 
29 september

4 oktober

10 oktober

11 oktober

12 oktober

13 oktober

19 oktober

20 oktober

26 oktober

27 oktober

1 november

2 november

23 november

7 december

8 december

 

Övriga speltillfällen är det en annan tjej som spelar Jason, och vill du köpa biljett kan du göra det HÄR!

 

Stora S i rollen som Jason
 
 
Om ni vill läsa om stora S allra första teater-roll kan ni göra det HÄR!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0