Bokslut och nytt bokår

Ni som läser min blogg -i alla fall de inlägg som handlar om böcker- vet att jag utmanade mig själv att enbart läsa böcker där en färg ingick i titeln under förra året. Jag vände mig till en bokgrupp på "Facebook" i slutet av 2017 för att få förslag på böcker, och det fanns verkligen hur många som helst! Jag är fortfarande förstummad över hur många böcker med färgtitel det verkligen finns, men jag hann i alla fall läsa 59 böcker av detta slag. Det var olika författare, olika genrer och både på engelska och svenska -och nästan alla böcker var bra!
 
Det absolut bästa med den bokutmaningen var att det blev så många olika genrer, allt från kärleksromaner, till deckare, via fantasy och äventyr -till och med fackböcker och biografier! Hade jag valt alla böcker själv hade jag aldrig upptäckt så många nya genrer och guldkorn, då hade jag hållit mig till det slags böcker jag alltid brukar läsa; deckare och fantasy. Så bokåret 2018 blev riktigt bra, måste jag säga! Alla böcker jag läst har jag bloggat om, det är bara att kika under BÖCKER-fliken om ni vill se vad jag har slukat i bokväg.
 
Nu är det dock 2019 och en ny bokutmaning väntar -och en massa nya böcker, förstås! Jag har bestämt mig för att huvudsakligen läsa historiska romaner detta år, men jag har också för avsikt att bara ta en random bok på biblioteket utan att titta på titeln emellanåt, bara för att se vad jag får med mig hem. En annan person i bokgruppen på Facebook skulle välja ut olika länder att läsa böcker ifrån, och det är också en idé jag gillar skarpt -så kanske blir det min utmaning för 2020?
 
GOTT NYTT BOKÅR!
 
Kicki
2019-01-13 @ 08:35:01
URL: http://www.travarenskennel.bloggplatsen.se

Smart sätt att hitta nya böcker.
Jag läser inte så mycket längre, p.g.a. att det är så jobbigt för ögonen, men lyssnar på ljudböcker dagarna i ända.
Svårt att hitta ibland när jag varken minns författare eller titlar.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0