Ventilspöken och vårkänslor

S brukar ha läsläxa en gång i veckan och har då en bok med olika berättelser i där hon läser ett nytt kapitel varje vecka. I måndags fick hon en ny bok då hon hade läst allt i den gamla och i den boken finns en berättelse som heter "Ventilspöket". S läste den berättelsen och tydligen satte den hennes fantasi i rullning, för allt sedan dess tycker hon att hon hör "konstiga ljud" från vår badrumsventil och har fått för sig att det finns ett ventilspöke där. Jag hör givetvis ingenting och jag har förklarat för henne att det inte finns några ventilspöken; att det bara är en saga i en bok och att det är fantasin som spelar henne spratt. Så vi får väl se hur länge denna fantasi håller i sig...

Berättelsen i boken


I dessa ventiler håller spökena till enligt boken


Vår badrumsventil, snarlik en av bilderna i boken

Från ventilspöken till något trevligare och mer verkligt: Som utlovat är det töväder ute idag, så all snö vi har fått denna vecka smälter nu undan i rasande fart. Eftersom S är hos sin kompis H och leker så passade jag på att ta mig en promenad utomhus eftersom det såg så härligt ut med solskenet -och det var verkligen härligt också! Det är runt +8 utomhus och sol från en inte klarblå men blå himmel, så jag tog med mig kameran och tog en promenad runt vårt bostadsområde, vilket var hur underbart som helst. Det kändes precis som vår i luften och jag kände mig mycket gladare och piggare med en gång, och jag mötte flera stycken som också tog sig en promenad i det fina vädret. Härligt!
Nu känner man att sommaren är inom räckhåll...

Det droppar från balkongtaket


En glimt av skogen som egentligen inte är en skog utan mer en samling av träd


Några av de många husen


Fler hus


En annan del av bostadsområdet


Det är ett trivsamt område


Vår balkong från utsidan
aja
2009-02-22 @ 13:33:11

Hejsan vännen

Jasså spökar det hos er hihihi



ha det gott så ses och hörs vi snart

kram aja

Jessica
2009-02-22 @ 19:43:41
URL: http://mammanj.blogspot.com

En fråga bara, som det säkert finns ett svar på någon annanstans i bloggen - men: varför är det du och S som skall flytta på er när ni skall bli sambos? Vore det inte enklare för F att flytta till er? Kanske lättare att få tag på större där och S behöver inte förlora sina kompisar och byta skola o s v? Det ser ju jättefint ut där ni bor!

Helena
2009-02-23 @ 17:21:18
URL: http://aragornsfru.blogg.se/

Jadå, det är fint här, men dyrt att bo också. Min nuvarande lägenhet kostar över 5000 och det är kallhyra, så man får lägga på nästan en tusenlapp till för värmen varje månad -och jag har en trea. En fyra kostar nog 6-7000 i kallhyra, att jämföra med ca 5000 (varmhyra) där F bor. Sedan har vi vår båt liggande alldeles i närheten där F bor och vi vill gärna ha nära till den om sommaren. Sedan är det lite annat som spelar in också när vi har bestämt att vi vill bo där F bor. Så vi hoppas på det bästa! =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0