Väggbygge -del 3

Nu har vi kommit till det tredje -och kanske största- steget när det gäller vårt väggbygge -väggen är nämligen färdig! F och jag ogillar båda två att vänta med saker, så när vi har kommit igång med någonting vill vi gärna bli klara med det så fort som möjligt. Ibland kan man givetvis inte bestämma själv när någonting ska bli färdigt; det kan ju vara saker man behöver beställa eller köpa innan man kan bli klar med sitt projekt. Så har det varit när det gäller väggen, men när vi väl hade allt vi behövde till den så gick arbetet ganska snabbt ändå. Väggen blev jättefin och med bokhyllan på plats blev det ännu finare. :) Nu är det bara småsaker kvar; vi ska köpa lister och få fixat ett draperi till dörröppningen (vi kommer att köpa tyg och så får F:s mamma sy ett draperi av det) och så ska vi fylla bokhyllan med alla våra böcker och filmer/CD-skivor. Vi får se om hyllorna räcker... ;) Mer om väggen kan ni läsa här och här.

Lite bilder;

Tapeten på plats


Målad och med lister i nederkanten


Bokhyllan på plats


Innerväggen från gästrumssidan med spackel


Med tapet


Och färdigmålad

Så nu är ett av flera projekt färdiga, vilket känns skönt! Vi har fler saker på gång framöver, men dem kommer jag att berätta om i bloggen när de blir aktuella. Så fortsätt läsa min blogg, ni som är nyfikna på vad som händer framöver! :)
Tess
2009-10-21 @ 21:39:04
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Vad fint! Jag gillar verkligen stora bokhyllor! :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0