Julafton 2018

För några dagar sedan var det julafton, och i vanlig ordning firade det vi här hemma tillsammans med syster yster och familj, samt min mamma som anlände från Flen dagen innan julafton.
 
Dagen började med att de båda S:en fick sina morgonjulklappar från Tomten, och sedan blev det lite filmtittning och förberedelser innan syrran med familj dök upp. Vi tittade på Kalle Anka, åt god julmat, pratade, delade ut julklapparna och tittade på Karl-Bertil Jonssons julafton. Sedan återstod julklappsöppningen innan syster med familj åkte hem igen. En lyckad julafton!
 
Barnen öppnade sina morgonjulklappar, som var varsin film
 
Stora S fick denna film i julklapp -kan ni gissa vilken?
 
Vi tittade på "Kalle Anka" innan middagen
 
Sedvanligt julbord
 
Sedvanligt julbord
 
 
Barnen åt i vardagsrummet och de vuxna i köket
 
 
Det fick bli två omgångar mat
 
 
Min mamma med sina barnbarn
 
I väntan på julklapparna
 
Tomten och nissan Nilla tog som vanligt hand om julklappsutdelningen
 
 
Julklappar till både små och stora
 
 
Nilla valde ut vilken julklapp hon skulle ta under granen
 
Julklappsutdelning
 
Mycket julklappar blev det som vanligt
 
"Karl-Bertil Jonssons julafton" är ett måste att titta på
 
Äntligen dags att öppna julklapparna!
 
 
Hoppas ni alla har haft en underbar jul!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0