Nyårsafton

Nyårsafton 2018 tillbringade vi -som nästan alltid- hemma hos oss tillsammans med min mamma och min syster med familj, men denna gång var även stora S kompis I med. Vi åt vår traditionsenliga middag, dvs. råstekt potatis med fläskfilé och rödvinssås, tittade på fyrverkerier och åt efterrätt i form av saffranscheesecake som jag egentligen hade tänkt ha till jul. Men jag hade bakat så mycket annat att det kändes onödigt med ett bakverk till, så jag bestämde mig för att spara den till nyår istället. Saffranskakan var god tyckte vi vuxna, men barnen var inte så förtjusta i den.
 
Eftersom det är nya regler angående vissa fyrverkerier från och med i år, så var 2018 sista året när det var fritt fram att skjuta iväg vilka fyrverkerier man ville, så vi hoppades att lilla S -som alltid gått och lagt sig innan tolvslaget tidigare år- skulle titta med oss. Han försökte, men till sist blev han ändå för trött och fick gå och lägga sig. Han ville att vi skulle väcka honom vid tolv. men att väcka sovande barn bara för att titta på fyrverkerier...nej. Konstigt nog lyckades lilla I -som är yngre- hålla sig vaken.
 
Det sköts en hel del fyrverkerier som alltid, men inte så mycket som jag hade förväntat mig med tanke på de nya reglerna.Ett trevligt nyårsfirande blev det i alla fall!
 
Vår sedvanliga nyårsmiddag
 
Barn och vuxna
 
 
Folk började skjuta fyrverkerier flera timmar innan tolvslaget
 
 
Efterrätten i form av saffranscheesecake, som dock inte föll barnen i smaken
 
Tolvslaget
 
 
Tolvslaget
 
GOD FORTSÄTTNING!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0